Strana 2 od 2

Re: Letva volana

PostPostano: 10 stu 2016, 21:40
Postao/la herkules77
Da si išao skidati senzor, sigurno ga nebi skinuo. :rotfl: Morao bi izvadit cijeli stup volana. Mada nigdje nisam ni napisao da se skida senzor.
Te potenciometre moram potražit, ako ih nađem,javim. :bye:

Re: Letva volana

PostPostano: 11 stu 2016, 15:11
Postao/la miro333
odlicno, jer chipoteka ima radno vrijeme da se userem od muke

Re: Letva volana

PostPostano: 19 vel 2017, 23:39
Postao/la dzukica
Slični simptomi kao iz prvih par postova, pa samo da provjerim koje su mogućnosti otvorene.

Dakle, kupim rabljeni auto, bio na velikom servisu tjedan dana prije, sve ok što se tiče okretanja volana - servo radi odlično. Već nakon 3 dana počinju problemi, sve teže se okreće, pogotovo u malim brzinama, a i primjećujem da prilikom sporije vožnje lagano vuče ulijevo. Odem na servis, kažu da curi ulje iz pumpe za servo, natoče mi novo uz napomenu da može izdržati s novim uljem od tjedan dana pa do godinu dana, ovisno o brzini curenja.

Nakon nadopunjavanja ulja za servo, opet sve radi savršeno. Međutim, za manje od 24 sata opet isti problemi. Uočavam lokvu ulja na parkingu točno ispod servo pumpe. Sama posuda izvana izgleda dosta neuredno, oko čepa pa prema dolje vide se tragovi ulja, ali čine se dosta starima, pa nisam siguran radi li se o nekom davnom pokušaju točenja ulja kojeg je završilo posvuda ili se pak radi o propuštanju kroz čep.

Uglavnom, na servisu su spomenuli da se vjerojatno treba mijenjati letva volana, ali to mi se čini dosta radikalno rješenje, bogami i skupo (nova originalna oko 9000kn, zamjenska nova oko 4000kn,a rabljena oko 1500kn). Zanima me postoji li mogućnost da je problem samo u nekom dijelu koji pušta ulje i koji se može zamijeniti bez izmjene cijele letve? Ako da, koji su kandidati za izmjenu?

I drugo, još zanimljivije, KAKO dođe do kvara serva, odnosno curenja ulja iz letve ili pumpe za servo? Čitao sam ovdje da je jedan mogući uzrok kada se auto dugo ostavi na parkingu dok su mu kotači okrenuti u stranu. Ima li još kakvih mogućih uzroka? Starost auta, način vožnje, krivo ulje (crveno umjesto zelenog za električni servo), previše motanja volana do kraja u jednu i drugu stranu, ne znam što da još napišem...

Re: Letva volana

PostPostano: 20 vel 2017, 00:38
Postao/la hrgamonster
Vecina toga sta si naveo moze unistiti letvu.
Znaci krivo ulje, motanje do kraja u stranu i drzanje tako a pumpa nabija pritisak, starost pa se istrosi i propusti, naravno i motanje u mjestu.

Re: Letva volana

PostPostano: 23 tra 2018, 13:47
Postao/la Zarko007
herkules77 napisao:Sve sam opisao, samo treba čitati. Ali evo još jednom.

Dakle, ispod kutije s osiguračima, s lijeve strane, nalazi se kompjutor EPS-a. U njega je ukopčan senzor kuta volana. Na te žice, kojih ima 6 (3 za lijevu stranu i 3 za desnu), paralelno se spoje potenciometri, i pomoću njih se ispravi napon, tako kad volan stoji ravno, napon bude 2,5V i na lijevoj i na desnoj strani. U postu iznad postavio sam link koje sam potenciometre kupio i ugradio. Cijeli posao traje više od desetak min, jer su žice od senzora kratke i nisu previše pristupačne, ali da se napraviti. Nažalost, kad sam sebi radio, nisam ništa slikao. Da ima koja slika sigurno bi bilo lakše. Možda je sad ovako opisano zbunjujuće, ali kad se krene radit, nije komplicirano. Ja sam si sam to napravio, a nisam majstor, ni električar, ni elektroničar. Malo logike i to je to. :bye:
Ako sam nešto zaboravio, pitajte. :bye:


da malo oživim temu, imam sličan problem. Može malo pojašnjenje načina spajanja, jer vidim tu je 6 žica, crvena je pretpostavljam plus, a crna minus, vjerojatno se te spajaju na krajeve potenciometara, a kako se spajaju preostale 4 žice s potenciometrima?