Moj Opel: Astra GTC 1.4 Easy Tronic

Astra je kupljena nova kod ovlaštenog trgovca Auto Šatrak u Koprivnici početkom mjeseca svibnja 2007. godine. Najveći razlog kupnje Astre GTC bio je vanjski dizajn koji mi se sviđao od kada se auto pojavio na tržištu.

Što se tiče opreme u mom autu, odabrao sam početni paket opreme Essentia uz “plus” paket (dodatno: maglenke, ručni klima uređaj, radio CD30MP3 i upravljač presvučen kožom sa tipkama za radio i putno računalo). U posljednje dvije godine polagano sam nadopunjavao razno raznim orginalnim dodacima tako da sada moja astra, barem što se tiče vanjskog izgleda, ne odaje dojam da se radi o osnovnom paketu opreme. Unutrašnjost, odnosno komfor GTC-a, trenutačno zadovoljava moje potrebe. Budući da sam osoba prosječnog rasta bez problema mogu naći položaj za upravljačem i to zahvaljujući upravljaču podesivom po visini i dubini, te vozačkom sjedištu podesivom u četri smjera. Jedinu zamjerku upućujem nužnom privikavanju na relativnu nepreglednost prilikom vožnje unazad, stoga mi je žao što nisam naručio parkirne senzore. Problem s preglednošću svakako umanjuju veliki i pregledni vanjski retrovizori. Ovjes je tvrd, tipično njemački, ali ja sam htio da bude još tvrđi, te sam dao ugraditi sportski ovjes. U kombinaciji sa gumama dimenzija 225/45 R 17 Astra zavoje savladava kao po tračnicama. Doduše, nebi bilo u redu ne priznati da je ovjes donekle narušio tvornički podešenu udobnost, ali udobnost i sport su oduvijek nespojive komponente.

Motor i mjenjač. Motor moje astre je već dobro znani početni model 1.4 16v twinport sa 90KS. Iako ne puca od snage i budući da se mora mučiti sa pokretanjem relativno teške karoserije (nešto manje od 1300kg), sasvim je dostatan je za laganu vožnju uz kombiniranu potrošnju od nekih 6.5l do 7.0l/100 km. Kada se upali klima postane djelomično anemičan, ali zato na raspolaganju stoji tipka sport koja kada je uključena dosta pomaže prilikom obilaženja drugih vozila, te ubrzanja. Djelovanje tipke sport je uglavnom koncentrirano na rad mjenjača (brzinu prebacivanja stupnjeva) te reakciju papučice gasa. Što se tiče motora i elektronike nisam, barem za sada, imao nikakvih problema. Glavni dio kućišta mjenjača čini donekle standardno F13 sklopovlje s 5 brzina, no dodatno oplemenjeno Easytronic automatikom koja obavlja izmjenu stupnjeva prijenosa umjesto vozača. Pri tipičnoj gradskoj vožnji vrlo uglađeno mjenja brzine, no u SPORT načinu to čini gruublje, ali efikasnije.

Finalno: U 4. godine koliko posjedujem Astru, te imajući u vidu prijeđenih 43000 km, mogu reći da je ona ostavila pozitivan dojam na mene. Kvarova nije bilo (osim promjene akumulatora ove zime). Redovito je servisirana u ovlaštenom Opel servisu svakih 10000km ili jednom godišnje. Iako je motor relativno slab (što sam bio svjestan prilikom kupnje), Astru GTC 1.4 16v mogu preporučiti svakome tko želi atraktivan auto barem što se tiče vanjskog izgleda i onome tko ne cilja na više perfomanse, odnosno onome kome je dovoljna maksimalna brzina od 180km/h.

Dražen Husnjak