Demistificiramo: Kako radi Opel Ampera?

Ovih sam dana imao priliku nakratko provozati Chevrolet Volt, brata blizanca Opel Amperi. Budući da se sve više govori o Amperi, a mnogi se pitaju ili nagađaju kako ona funkcionira, odlučio sam sa Vama ući u detalje priče.
Ono što sam, priznajem, i sam do nedavno mislio je da Ampera nema prijenosne stupnjeve odnosno da je električni motor direktno spojen s kotačima te da se isti okreće na svom maksimumu pri maksimalnoj brzini kretanja. Odnosno da se njegovi okretaji u određenom prijenosnom omjeru podudaraju s okretajima samih pogonskih kotača. No to, naime, nije točno. Ampera ima prijenosne omjere, ali oni ne funkcioniraju na nimalo tipičan način već se izmijenjuju ovisno o situaciji. Dakle brzina kretanja je samo jedan od faktora koji utječe na prijenosni omjer, a tu su još i položaj papučice gasa te napor (uzbrdica, sport mod…)

Približiti ću Vam šest tipičnih situacija u kojima se Ampera nalazi:

Nastavi čitati

2013 Allegra / Junior snimljena na zimskom testiranju

Opel aktivno radi na razvoju svog novog gradskog mališana koji će se suprotstaviti konkurenciji poput Voklswagen Up. Ime novoga modela još nije službeno potvrđeno ali se pretpostavlja da će biti Allegra ili Junior.

Izgled vozila je prilično kamufliran na ovom špiunskim fotografijama, no već postoji osnovna ideja što se krije ispod kamuflaže. Glasine kažu da će većina dizajna inspirirana Opel Trixx konceptom predstavljenim 2004. godine.

Opelov novi gradski mališan se očekuje u prodaji tijekom 2013 s osnovnom cijenom od oko 10000€. Prvi nastup ovoga vozila očekujte već krajem ove godine.

Nastavi čitati

Opel izaziva studente da dizajniraju Amperu 2020

Studente diljem Europe Opel je izazvao na natječaj dizajniranja Ampere 2020. Ideja je da dizajn bude razvijen koristeći društvene mreže, gdje će sudionici moći surađivati s profesionalnim dizajnerima.

Finalni dizajn mora odgovarati iz perspektive unutrašnjosti i vanjštine Opelovoj temi “Umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost”. Osim osnovnog dizajna, studenti također moraju i realno isplanirati tehnologiju koje će biti ugrađena u električki pogonjenu Opel Amperu.

Nastavi čitati

Predstavljanje Zafire Tourer i Astre GTC u Zagrebu

Na poziv na druženje s Opelom odazvali smo se s velikom radošću jer smo znali da nas čeka nešto dobro. Uvijek nešto dobro :)

Stigli smo tako nešto iza 19h pred restoran Lido na Zagrebačkom Jarunu gdje su nas svakako dočekali Opeli. Hrpa Opela! Većina ih je bila parkirana vani na cesti, no kvalitetna konjica je bila i pred samim Lidom, tj. u njegovom dvorištu. Dublje u dvorištu bila su dva Opela na mini podestu.

Zafira Tourer i Astra GTC!

Nakon kraćeg divljenja ušli smo unutra i već na ulazu sreli našu Ines Teković koja nas je dočekala kao u vlastitom domu. Hvala Ti Ines :) Dublje u restoranu sreli smo još poznati faca poput Mate Pavličevića, Majde Lojo Pavlović, Mila Elegović, ponešto TV ekipe i naravno Opel team: Marija Perković, Damir Gavran, Sanja Buterin, Ana Bagarić, Jasna Stilinović, …

Nastavi čitati

Milenijska fotografija – izvještaj!

Bili smo tu i tu, tu i tu, tu i tu… :-)

Dragi prijatelji Opela, članovi kluba i svi ostali koji sjedite samnom u Kaviću u ovom trenutku – predstavljamo Vam fotografiju za koju smo danas svi bili zaslužni svojim pojavljivanjem iza Inine zgrade.

Kratki rezime! Ujutro smo se okupili u najavljeno vrijeme gdje smo bili posloženi u obliku Opelovog logo-a, te dok smo čekali g. Strikomana da se pripremi bilo smo ugošćeni u šatoru uz topli čaj. Svi smo dobili i bijelu majicu za obući.

Prvu smo fotku zatim odradili stojeći svatko uz svoj Opel, a kasnije smo popunili i natpis “ASTRA” ljudskim tijelima kao što se vidi iz fotografije na koju možete kliknuti kako bi ste otvorili sliku u visokoj rezoluciju.

Ostale dojmove pogledajte kod nas na forumu i slobodno iznesite i vlastite dojmove. Hvala Vam svima što ste došli!

Milenijska fotografija Astre – 12.11.2011.

Opel Hrvatska je odlučio u subotu 12.11.2011. napraviti veliku milenijsku fotografiju u čast 20 godina Astre!

Od Astri bismo svi skupa napravili Opel logo (Blitz) te “ispod” njega velikim slovima ASTRA od ljudi.

Postignut je dogovor s g. Strikomanom za izvedbu Milenijske fotografije i trenutačno se radi na prikupljanju automobila za fotografiju. Traži se čim više Opel Astri svih generacija!

Traži se, dakle, čim više Astri za čim veći logo. Astre će se prikupiti od kupaca Opel partnera u Zagrebu te putem oglasa, no najviše se pomoći očekuje od Opel kluba.
Stoga ovim putem pozivam sve koji su u mogućnosti doći s bilo kakvom Astrom (starom ili novom) na fotkanje, jer odlična su zabava i druženje zagarantirani!

Nastavi čitati

Moj Opel: Astra GTC 1.4 Easy Tronic

Astra je kupljena nova kod ovlaštenog trgovca Auto Šatrak u Koprivnici početkom mjeseca svibnja 2007. godine. Najveći razlog kupnje Astre GTC bio je vanjski dizajn koji mi se sviđao od kada se auto pojavio na tržištu.

Što se tiče opreme u mom autu, odabrao sam početni paket opreme Essentia uz “plus” paket (dodatno: maglenke, ručni klima uređaj, radio CD30MP3 i upravljač presvučen kožom sa tipkama za radio i putno računalo). U posljednje dvije godine polagano sam nadopunjavao razno raznim orginalnim dodacima tako da sada moja astra, barem što se tiče vanjskog izgleda, ne odaje dojam da se radi o osnovnom paketu opreme. Unutrašnjost, odnosno komfor GTC-a, trenutačno zadovoljava moje potrebe. Budući da sam osoba prosječnog rasta bez problema mogu naći položaj za upravljačem i to zahvaljujući upravljaču podesivom po visini i dubini, te vozačkom sjedištu podesivom u četri smjera. Jedinu zamjerku upućujem nužnom privikavanju na relativnu nepreglednost prilikom vožnje unazad, stoga mi je žao što nisam naručio parkirne senzore. Problem s preglednošću svakako umanjuju veliki i pregledni vanjski retrovizori. Ovjes je tvrd, tipično njemački, ali ja sam htio da bude još tvrđi, te sam dao ugraditi sportski ovjes. U kombinaciji sa gumama dimenzija 225/45 R 17 Astra zavoje savladava kao po tračnicama. Doduše, nebi bilo u redu ne priznati da je ovjes donekle narušio tvornički podešenu udobnost, ali udobnost i sport su oduvijek nespojive komponente.

Nastavi čitati

OCC “roštiljada” povodom 6. godišnjice foruma

Nakon jednog neuspjelog pokušaja prošli mjesec (vremenska prognoza je sve kriva) 27.8.2011. smo se okupili oko 9h ujutro na Billi kako bismo kupili namirnice za “roštilj”. Pri ulasku u dućan sam prstom pokazao na ugljen i kimnuo vozaču kolica da utovari na što je nastao muk. Hmm, a tko će peći roštilj? Malo je vruće danas! :-) Nakon kraćeg vijećanja presuda je donešena u korist sendviča i povrća. Demokracija na djelu :) Iza 10h smo se zaputili u smjeru Duge rese starom Karlovačkom.

Po dolasku na lokaciju, na rijeku Mrežnicu nas se dočekalo ugodnih prijepodnevnih 30 stupnjeva celzijusevih koji su se tijekom dana uspeli do još ugodnijih 36. Većina ekipe se je promptno integrirala s rijekom, a dok je manjina (bijelije puti) aplicirala kremu za sunčanje i odradila Radlerov posao u hladovini. Vlasnik lokalnog kafića nam je dragevolje dopustio da hladimo svo naše piće u Ledo škrinji dok ne stignu sladoledi koje je naručio. Svaka mu čast na gostoprimstvu, kao i uvijek.

Nastavi čitati

Pet Euro NCAP zvjezdica za Opel Amperu

• Električno vozilo zadovoljava najviše standarde sigurnosti
• Premašen maksimum potreban za najbolje ocjene u svakoj testiranoj kategoriji
• Prvi automobil koji je osvojio najveći mogući broj bodova u bočnom udarcu u stup

Rüsselsheim. Opel Amperi je nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) dodijelila pet zvjezdica čime je prvo električno vozilo jednog europskog proizvođača pogodno za svakodnevno korištenje postiglo maksimalnu razinu sigurnosti, pridruživši se ostalim Opelovim modelima koje je Euro NCAP također testirao. Opel Ampera dobila je više od maksimalnog broja bodova potrebnih za dobivanje najboljih ocjena u svim kategorijama, uključujući zaštitu putnika, sigurnost djece, zaštitu pješaka i pomoć pri sigurnosti. Peterovratna limuzina također je postigla najbolje rezultate u testu udarca u bočnu barijeru. Najbolje vrijednosti Ampera je postigla zahvaljujući kombinaciji čvrste strukture karoserije, krute konstrukcije kabine te učinkovitom sustavu pojaseva.

Nastavi čitati